Zwrot urządzeń kupionych przez internet

Prawo zakłada, że wszystkie rzeczy kupione drogą internetową można zwrócić do 14 dni bez podawania przyczyny zwrotu oraz zażądać zwrotu pieniędzy. Kiedy kupujesz sprzęt w sklepie stacjonarnym, to możesz go zobaczyć i dotknąć i wiesz doskonale, jak ten sprzęt wygląda. Natomiast w momencie, gdy kupujesz w sklepie internetowym, to nie wiesz dokładnie, co do ciebie przyjdzie. Towar, który dostaniesz, może być całkowicie nie podobny do tego, którego prezentowano na stronie sklepu. Na przykład urządzenie TomTom sprzedawane w sklepie czasami może być innego modelu od tego, który do ciebie przyjdzie.

W takim przypadku masz możliwość dokonania zwrotu. Zwrot to nie jest wymiana, zwrot to oddanie produktu do sklepu i zarządzanie zwrotu pieniędzy za ten produkt. Na zwrot masz wedle ustawy 14 dni, ale w większości przypadków można zwracać produkty dłużej. Niektóre sklepy pozwalają na aż 30 dni na zwrot. Podczas zwrotu należy zadbać o to, by zwracane urządzenie było w stanie nienaruszonym. Nie może być więc zniszczone ani rozpakowane w sposób, który uniemożliwia późniejsze odsprzedania tego urządzenia. Musisz to urządzenie oddać w takim stanie, by było ono sprawne. Dodatkowo musisz też dołączyć dowód zakupu. Jeżeli więc na przykład oddajesz skaner, to musisz wysłać paragon, który za ten skaner otrzymałeś bądź fakturę, którą dostałeś w momencie zakupu. Bez takich dokumentów zwrot nie zostanie przyjęty a pieniądze nie będą ci zwrócone. Trzeba będzie uzupełnić brakujące dokumenty i dopiero wtedy dostaniesz zwrot pieniędzy.